torsdag 19. april 2007

om å gjøre ting man ikke pleier

Ja slik er det. Noen ganger tror jeg det er bra å gjøre ting som en ikke pleier, ja ting som en nesten kan se på som høyst uvanlig. Eller bare ting en ikke gjør uten helt å vite hvorfor.
Det gir i alle fall meg en liten rar glede, en følelse av at dagen er litt annerledes enn de andre.

I dag har jeg gjort 3 ting jeg ikke pleier:
  • Jeg har drukket en kopp med kaffe (noe jeg kun gjør i høytider, familieselskaper og ellers hvis noen serverer meg uten at jeg våger å si nei)
  • Jeg har vært på cafè. (liker egentlig ikke dette, men denne turen kommer på listen over topp 3 beste cafèturer)
  • Lekt at jeg var en kamel og dermed syklet gjennom byen og virvlende sandkorn i troen på at jeg kunne ha øynene tilnærmet igjen samtidig som jeg hadde full kontroll

Å gjøre slike ting er å anbefale.... du kan jo for eksempel prøve ting som:

  • vaske sykkelen og olje kjedet (vårrengjøring vettu)
  • gå i barbent i gresset lenge før det er vanlig (kalt og kilende)
  • gå i skauen og rope/ synge høyt bare for å få ut litt lyd og følelser
  • stå opp tidlig for å se på soloppgangen (amazing)
  • sove ute under åpen himmel (husk varm sovepose)
  • Lek med venner du skjeldent leker med
  • Overrask en venn hyggelig ( mottas 100% bra uansett!)
  • stek en kjøttdeig med grillkrydder og spis den
  • Få nye venner! (noe av det gøyeste som finnes!)

Er vel mulig man kan komme opp med mer aktuelle ting å gjøre, men jeg anbefaler å gjøre noe du ikke akkurat har for vane å gjøre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror jeg skal finne en skog og rope i!