mandag 9. april 2007

....Alle andre snakker om det...

Alle snakker om det rare været.... derfor skal jeg egentig ikke nevne så mye på det.

Det er fint med påskeferie
Det er fint med snø
Det er fint med skiturer midt i fjellet
Det er fint med familie
Det er fint med Jesus
Det er fint å leke med nevøen
Det er fint å være med venner

Etter en bra påskeferie er det 4 ting som jeg tenker i dette nu:
  • Det er godt å være hjemme, men det skal bli deilig å komme ned igjen også.
  • Jeg lurer på hvor deilig på en skala fra 1- 10 det er å være så liten at du kan sikle så mye du vil, hvor du vil, når du vil og på hvem du vil? De burde nyte det!
  • På torsdagen trosset vi "stormen" på østlandet og innviet sommeren med pølsegrilling og kubbespill. Fantastisk (mitt lag seiret, JIPPI) Min tanke var at nå kommer virkelig sommeren. Det er viktig å åpne sesongen på riktig måte. Så kom snøen. Vinteren var tilbake. Er vi da nødt til å innvie sommeren på ny med grillings og kubbespill? Ikke det at det gjør noe.
  • Jeg kan et triks som får pølsene til å bli stekt før du rekker å si overhoffgulvrengjøringsskurebondemester!

Reiser tilbake til Kristiansand i morgen. Gleder meg til å skratta og leke i Kristiansand når våren og solen kommer!

8 kommentarer:

solveig sa...

åh, birgit! dette er som når man finner en tohundre lapp i buksa fra i fjor--visste ikke engang at du hadde blogg!--jeg får sommerfølelse bare jeg ser deg--det er alltid like kosli, og alltid like lenge mellom hver gang!håper det blir brundrakta reprise sommer 07. (!) håper du koser deg LOADS i kristiansand!! kramkram

Anonym sa...

Hei og hopp! Jeg måtte også gni meg to ganger i øynene da jeg så ut av vinduet og det var hvitt! Nå sitter jeg på andre siden av hekken, deilig å være tilbake! Snakkes plutselig =)

Knut Håkon sa...

Denne gangen med avsnitt! Gratulerer!

Koselig med nevøer på besøk ja. Selv har jeg blitt både siklet, gulpet og tisset på i ferien. Velger å tro at det er en del av et innvielsesritual man må gjennom som onkel.

Hurra for vinnerlaget i kubb! Vi vant vel egentlig bare fordi alle andre trakk seg pga vinden..?

Birgit sa...

Solveig: lover deg at sommeren 07 blir en evig opptur. Den blir helt fantastisk. Mye griling og mye bading + LATTER. Ser du forresten hvor bloggebildet er tatt?

Knut Håkon: Jeg protesterer! Vi vant fordi vi skøyt kongen. Og det gjorde vi bare fordi vi var best!

Dina Maria sa...

Hei frøken. Lenge siden sist. Så at du hadde lagt igjen kommentar på Vivians blogg, og fant slik bloggen din.
Av en eller annen vittig grunn føler jeg at jeg møter på Granly-folk overalt for tiden. Tok toget hjem på påskeferie og havnet i samme vogn som Aleksander Brekke (han har jeg ikke sett siden avslutningsdagen i 10.klasse). Gikk ut av toget og den første jeg støtte på var Elisabeth Luhr...og nå fant jeg deg...enten er det fortiden som gjensøker meg, eller så...

hyggelig å se deg da Birgit!!!!!!!!

Stikk innom bloggen min hvis du har tid....: dinamaria.livejournal.com

Fru Irene, ho pene sa...

Akkurat nå sitter du inne i stua mi - på styremøte med de andre q-ene :P
Ville bare si at du er ei flott jente, Birgit! Superkoselig bilde på profilen din - smilet smitter!
Takk!

Anonym sa...

å min kjære.
jeg føler meg så heldig for at jeg får være venninna di når jeg ser hvor hærlig du er.
jeg er stolt av deg.
skikkelig, fantastisk heldig er jeg. fordi du er gla i meg, og fordi jeg er gla i deg.
og fordi du er søstra MI.

mariann sa...

Heisann igjen..
Har jo sett d to ganger i dag, så d e jo heilt luxus!! Men e hadde lyst å inn å kikke litt, lenge sia e har vært her inne nå..

Skal bli gildt me den gåturen når d endelig blir noe a den!!

Men mi snakkes jo snart
klem klem