søndag 25. mars 2007

Søndagstanker......

Ja, nå er nok en helg over. Dette har vært en av de mest avslappende på lenge. jeg er velsignet med 2 og en halv søster. Den ene var på besøk i helga....hun er lavere enn meg- JESS! slappe av, spise kebab, gå tur, slappe av, lage kake, slappe av.....deilig

...det var de dukket opp. Minnene fra barndommen...om Mikke Mus-kake. Det hele startet vel sånn ca da jeg var fyllt 3 år og hjemmelaget sjokoladekake utformet som Mikke Mus allerede var blitt en sikker vinner. Mamma spør hver bursdag: "hva slags kake skal vi ha i år?". Hvert år er svaret det samme: "Mikke Mus-kake". Og Mikke Mus-kake ble det. Så kom året da jeg fyllte 10. Det samme spørsmål og det samme svar. Da- helt uventet lød det fra mamma. "nei veit du hva Birgit, nå har du blitt så stor at nå trenger vi ikke ha Mikke Mus- kake lenger, vi lager sommerfuglkake!" Hvilken nedtur. Sommerfugl pyntet med seimenn. Året etter ble det fotballkake. Skuffelsen stod til taket fra meg og alle gjestene som visste at hos Birgit er det Mikke Mus-kake.For å si det sånn... etter dette ble det noen år til med Mikke Mus-kake. Det var da vi fant ut at vi skulle lage denne for gode gamle dager skyld...
konklusjon:Mamma klarer dette litt bedre enn oss til tross for 3x10års erfaring!
Vel. En annen ting. Skulle til Birkeland å holde kriktrening i kveld. Var liksom ikke helt gira. Skulle ha andakt og greier. 2 jenter holde trening for 15 gutter. JIPPI! vi dro opp og gleda oss til hjemveien. Så bad vi da, om at Gud måtte bruke oss og gjøre samlinga til noe bra selv om ikke vi var så gira. Og veitdu. Det ble faktisk utrolig bra. De koste seg, vi koste oss, satt igjen og pratet en halv time etter treninga med mange av dei....og gikk hjem med et smil. Gud kan gjøre så sinnsykt mye bra ut av ting som kaskje ikke er helt tipp topp så lenge vi lar oss bruke av han. HURRA- glad jeg var på Birkeland i dag!
Ekstrem på lange blogger. Neste gang blir superkort. Ha en fin uke alle sammen. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre utenom å være i praksis denne uka. Rommet er ryddet og vasket....noen forslag?
NAVLA BLOGG OG AVSNITT SOM IKKE FUNKER!

4 kommentarer:

Anonym sa...

juhu birgit! hørtes ut som ei go hælj:) koselig å synge på Frikstad om fredan også! du må komme hit etter påske og spise is med meg:)

imponerende mikke-mus kake, forresten! tror jeg har spist det i bursdan din, ja! fikk fryktelig lyst på sjokoladekake nå..

Ani sa...

Hmmm... Du kan jo kanskje øve meir på å lage Mikke Mus-kake?? -*hehe* Neida, syns den blei riktig så fin, æ! -Har sin sjarm :)

Fru Irene, ho pene sa...

Liker lange innlegg :)
Liker deg :)

Stine sa...

e liker også at du skriver langt. da tar d enda lengre tid å lese, og d er bare gøy!
koselig å hilse på søstera di. ho var veldig koselig syns e!
og den Mikke Muskaka var bare nydelig. håper e får en sånn en gang! da blir e lykkelig(er enkli lykkelig nå også da)..

so long, farewell, goodnight!