fredag 16. februar 2007

snåle greier det med blogg

Ja, siden jeg opp til flere ganger har mottatt komentarer på at bloggen burde bli oppdatert gir jeg etter for gruppepresset. ( når grupper på 2 personer presser hardt nok kan trykket bli nok så stort... og det lureste da er å gi etter, hvis du ikke vil være kjerringa mot strømmen da).Nå har det seg slik at jeg lagde denna bloggen på mandag.. og allerede i dag(torsdag) skal den oppdateres.

Som en uerfaren blogger har jeg forstått såpass at en blogg bør være under stadig forandring/oppdatering, for hvis ikke er det ingen som leser bloggen din. Og hvis ingen leser bloggen din- hva er da vitsen med den? så tenker jeg litt at -hva skriver man da egentlig på en blogg? for meg som nå står på terskelen til min første oppdatering føles det som om blogg er en slags dagbok. Men det er en åpen dagbok. Så du må passe deg litt for å ikke bli mer personlig enn det du vil at folk skal vite om deg... samtidig så må du liksom opprettholde et visst spenningsnivå. For målet er vel mange besøkende og flest mulig komentarer (tror jeg)

Så hva skal jeg gjøre når jeg ikke er god i rettskriving, ikke vet hvordan jeg legger ut bilder i tillegg til at jeg synes det er mye mer effektivt å prate? (da får du jo sagt mye mer på kortere tid!)

Som den lunkne blogger jeg nå er tar jeg mot alle tips og taps med takk! Gode og mindre gode opplevelser og erfaringer i møte med bloggens verden kan noen ganger være godt å dele... sånn oss bloggere imellom. Føler liksom jeg er del av noe stort nå -noe større en meg selv

........tror aldri detta blir noe seriøse greier du..........

11 kommentarer:

Lill Therese sa...

Blogg er BRA!! Birgit er BRA!! Jesus er BRA!!!! Da blir alt BRA!! :D

Sigleiv sa...

Godt jobba Birgit. Blogg er faktisk ganske kult.

Knut Håkon sa...

Hei! Må bare si at jeg er enig med deg. Det er jo mye enklere å prate med folk!

MB sa...

enig med lill therese.
når du oppdager bildets vanvittige potensiale i a formidle og kommunisere - til og med utover vårt språks - våre ords muligheter, da, DA vil du blogge av full maskin. lover.

MB sa...

..du må også , selvfølgelig, ha lært deg å publisere disse bildene.

(Birgit, man trenger ikke akkurat å være en rakettforsker for å poste et bilde.(selv om de tar en tur innom satelitter i rommet før de når verden igjen..))

universet er stort. Gud er større.

margrete sa...

Kjære happi_birgit.
gleder emg å se at du også har kastet deg på denne bloggbølgen.
håper du har det fint. Du er rå!!
Klems Margit

- viV - sa...

Heisann!! Har prøvd å finne den siden jeg snakket om til deg, der det sto kjekke regler for nye bloggere, men fant den dessverre ikke.. Synes llikevel du klarer deg godt jeg, og jeg har bare to tips å komme med:
1: vær dæ sjæl
2: oppdater jevnlig(lite er så kjipt som døde blogger)

Gudd løkk!

Merete sa...

Hei og velkommen til cyberspace, Birgit! Hvis du trenge hjelp til å lage linker og legge ut bilder og sånn så e det bare å gi beskjed!
Eg holde te på www.krogedal.blogspot.com :)

Ellers så digge eg deg flatt! Så vett du det!

Merete sa...

BTW: Eg går ut ifra at eg har rett Birgit??
Test: hvis eg seie pusling, ka seie du då?

Og hvis du e den Birgit eg håååååpe, så har eg et spørsmål te: ka e ittenavnet ditt?? Foreløpig kalles du "Birgit Salem" på mobilen min, og det e litt kjedelig i lengden :)

Stine sa...

JEAH!
Gratulerer så masse med bloggen din!
tror jammen e må linke deg!

snakkes om en time!

Stine sa...

gleder meg til neste innlegg e....!!!