mandag 12. mars 2007

DAGENS DODIKT

I vårt lille fredfulle hjem i urdsvei har det seg slik at vi har en dobok for å øke trivselen på do. Det øker min trivsel til de grader, for det er nemlig slik at jeg får litt ekstra poetisk piff over meg når jeg er på do. Dette resulterer ofte i rim og dikt. For tiden er jeg i praksis med sykepleien, og etter en dag på jobb ble temavalget lett. Dagens resultat ble slik:

Viktig: diktet må leses med inlevelse, ellers mister det sin kraft



Når tyngdekraften har virket gjennom et langt liv
blir noen eldre tynne som siv.
Man tror de skal knekke lett som en pinne.
Det er ikke mye muskelkraft å finne.
Rompene blir gamle og henger som svisker.
stille, så hører du kroppen som hvisker:
- "jeg er gammel"

2 kommentarer:

nina sa...

takk for et fantastisk dikt...you made my day for å si det sånn;) jeje! savner deg ganske mye jeg og!! men det er ikke lenge igjen nå..hehe, det blir bra- men trist å reise herfra da...

Fru Irene, ho pene sa...

Fantastisk dikt!
Moroklumpen :)