onsdag 23. mai 2007

enkelte avgjørelser er enklere enn andre

Vel. Det skjedde i dag da jeg satt på skolen og leste at det bare kom et ord i hodet mitt: MANGO. Ja, så sannelig tenkte jeg.. .. det hadde i grunnen vært kjekt med en bra mango!

Det gikk noen timer.. .. så var jeg ute i jegers for å prøve å skaffe litt energi. Det var mot slutten av løpeturen jeg fant ut at: jeg vil ha, ja, jeg må ha en mango! Det skal ikke være en hvilken som helst mango. Den må ikke være for hard, ikke for myk. god og gul inni sånn at den ennå har den gode saftige smaken. Nå er ikke jeg noen veldig mangokjenner, men jeg vet hvordan jeg vil ha mangoen. Så må man bare lete til man finner en bra.

Så på vei fra jegers sykla jeg lund rundt (3 butikker) for å finne den perfekte mango. Og jeg fant den! Men nå er jeg så mett og så trøtt at jeg ikke orker å spise den...

.. .. litt rart det hvordan noen ting er så sinnsykt lett å bestemme seg for, mens andre så umulig.. ..

4 kommentarer:

patrick sa...

haha...jeg må le litt når jeg tenker hvordan du har syklet rundt på lund...

Kristin sa...

jeg skjønner ikke åssen du klarte å skrive en så kort versjon av det som hente.. All ære, Birgit!!

Fru Irene, ho pene sa...

Du er rå!

Knut Håkon sa...

mango...

tror kanskje det samme skjedde med ei annen i leiligheten din en dag. Eneste forskjellen var at hun plutselig tenkte: EPLE!